Väktarskolan AB

×
Texten uppdaterades 2020-02-24

Om Väktarskolan

Väktarskolan VS AB grundades år 2000 och är ett av Länsstyrelsen auktoriserat utbildningsföretag. Vi utbildar ca 5.500 elever om året och är den största privata aktören på marknaden.

Vår verksamhet omfattar hela Sverige och vi har egna skolor i Stockholm, Göteborg, Malmö samt Lund. Våra lärare och instruktörer är mycket kunniga och välutbildade med många års erfarenhet av bevakningsbranschen. Vi lägger stor vikt på lärarnas kunskaper i pedagogik samt retorik för att garantera hög förståelse för våra elever.

Våra kunder består i stor utsträckning av bevakningsföretag, Försvarsmakten, Arbetsförmedlingen, butikskedjor samt olika organisationer med uppgift att utbilda uppsagd personal för omplacering.
Vi arbetar enligt kvalitets-, miljö och arbetsmiljöledningssystem
enligt ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 och OHSAS 18001:2007.

Som en del av vårt kvalitetssäkringssystem låter vi alla elever helt anonymt lämna skriftliga utvärderingar efter varje avslutad utbildning. Dessa utvärderingar granskas därefter av bolagets ledningsgrupp samt berörda lärare, och allas åsikter utvärderas i detalj med ambitionen att fortlöpande anpassa utbildningarna efter elevernas önskemål och krav.

Högsta kreditvärdighet

Det högt ansedda kreditvärderingsinstitutet Bisnode har givit Väktarskolan AB AAA i kreditrating, vilket är den högsta kreditvärdigheten ett svenskt företag kan erhålla, vilket är en oerhörd trygghet för våra kunder då vi bedömes ha en synnerligen god likviditet och soliditet som borgar för kontinuitet och stabilitet.